söndag, april 15, 2012

Fröken Hilda!

För lite mer än ett år sedan öppnade en liten butik här i Alingsås där jag bor som säljer barnkläder, leksaker, smycken med mera. En underbart fin och mysig butik där jag handlat jättefina kläder till barnen, presenter och annat. Nu har Fröken Hilda öppnat webbshop, så nu kan ni allihop, fina läsare, handla där :) Titta in och hitta era egna favoriter! Här kommer lite bilder från butiken.
kollage3
kollage4
Fina Ulrica som äger butiken.
kollage7
kollage6
kollage5
Den praktiska trä-på-plastsaken som skyddar barnfingrarna från att bli kladdiga när barnen äter glass och de underbara mjukisdjuren från Jellycat.
kollage8IMG_4392kollage9
Även fina smycken och klockor till mamma också :)
IMG_4368
kollage1
Mina fina grabbar i tröjor från Fröken Hilda. Leos t-shirt hittas här och Ozzys tigertröja hittas här.
kollage2

4 kommentarer:

Lina på rumochrabalder sa...

Den ser underbar ut. Fler sådana affärer till folket tack!

Iza Perez sa...

a lot's of colours there.. I love it :)

Fröken Prillig sa...

Jag måste verkligen ta en tur till Alingsås snart! Sedan jag öppnade min butik blir det allt mer sällan jag ger mig ut på shoppingturer.
Har du fler Alingsåstips?
Jag har ju förstått att jag inte får missa Hemligheter. Sedan brukar jag besöka Tant Augustas, Balders Hage, Lustgården och någon butik som låg vid Body Shop. Även barnklädesaffären som låg strax efter Tant Augustas mot torget till (tror att den är nedlagd dock..)- kanske är det den lokalen som butiken du tipsar om idag ligger i nu?
Må så gott!
/Åsa

Tipsy Tessie sa...

Tant augustas är nerlagt men resten finns kvar och är helt klart värda ett besök. Barnklädesbutiken på hörnan heter Smultronstället och finns kvar fast de bytt ägare.
Är riktigt intresserad av din affär, fast jag vet inte när jag ska hitta tiden att åka dit :)
Må gott du med i vårsolen :)
//Therese