söndag, januari 30, 2011

Full rulle hemma!

Full rulle här hemma med en liten 1,5-åring som med sitt lilla pekfinger vill pilla på allt, och då menar jag verkligen ALLT.
30jan2011,6
Det är Angry birds på min och makens iPhone som gäller för Leo.Lillebror vill gärna vara med och titta och pekfingra också :)
30jan2011,5
Ser ni-pekfingret :)
30jan2011,4
Kolla in vilka sköna små lockar som Ozzy fått i nacken!
30jan2011,2
Storebror, lite småirreterad över att jag stör honom mitt i spelet :)
30jan2011,3
Angry birds var spelet, sa jag det!
30jan2011,1
30jan2011,7
30jan2011,8
30jan2011,9
Så här arg och ledsen är man även ibland, när man inte får som man vill :)
30jan2011,10
30jan2011,12
Ozzy tittar långt efter brorsan som åker iväg på kalas!

Denna veckan börjar allvaret med dagis och skola. Inskolningen är färdig och det är dags att testa i verkligheten. Jag har naturligtvis fått det otacksamma uppdraget att lämna på morgonen.

12 kommentarer:

♡Johanna♡ sa...

Sitter här med ett leende när man tittar på bilderna, han e ju bara så gullig (båda två är gulliga)lillgossen. Härlig bildserie :)!

Kram Johanna

s h i n e d e s i g n sa...

For en superfin blogg du har. Synes du tar utrolig flotte bilder. Blir glad av alle fargene hos deg!

Mya sa...

sötnosar båda två! ♥

josefine sa...

Hejsan!! Undrar om man skulle kunna beställa en sån virkad filt som visas i färgerna på detta inlägg?? och vad skulle den kosta??
Mvh josefine

Marias Collage sa...

Fina killar! Klart man inte vill bli störd mitt i spelandet ;)

Har också en 1,5-åring med pilla-överallt-pekfinger, snabba är de, och som sagt- överallt.. Vår lille kille gick sin första dag idag efter inskolningen. Det märks på honom- han är trött och lite gnällig, som han inte varit innan- men det är ju ett högt tempo och mycket nytt, så det är ju inte så konstigt.
Och morgonlämnandet är väl sådär- fast mest för att det är "besvärligt" att göra iordning en 3-åring och en 1,5-åring OCH sig själv och dessutom komma iväg i tid- stört omöjligt! ;)
Men men- det blir nog bra!
Ha det gott!

jenny sa...

Vilka små sötnötar:) Jag har barn i typ samma ålder. Jag måste fråga ang din dörrmatta. Den ser helt perfa ut. VAR kan man hitta den?

Mvh jenny
www.janethepain.se

Tipsy Tessie sa...

Hej!
Josefine, jag önskar att jag kunde göra virkade filtar på beställning, men eftersom jag jobbar heltid plus driver ett eget företag så hinner jag inte göra detta. Det är väldigt mycket jobb och skulle vara svårt att ta betalt för allt arbete som man lägger ner :) hoppas du förstår.
Jenny, min rosa dörrmatta är från Rice och kan köpas hos Sally Bazar.
Kram Therese

Anonym sa...

Hej, vilket otroligt uppiggande hem du har och fantastiska barn. Den fina tröjan med regnbågar och moln, var är den köpt (skulle vilja ha en sådan till min lille son). Tusen tack för att vi får se bilder på ditt fantastiska hem//Sofia

Tipsy Tessie sa...

Hej Sofia!
Tack för komplimangerna, roligt att höra att du gillar det jag gör :)
Ozzys tröja är en body som är inköpt på Lindex.
Kram

Jes/Vita villa vila sa...

Vilken härlig bildserie :)

/Jes

Sanna sa...

Underbar inspirerande blogg du har! Älskar ditt hem.. <3

Kraaaaam
Sanna

Nusse sa...

Åh vad jag blir glad av alla ljusa fina bilder!